Проектна діяльність закладу
ЗАНУРЕННЯ В СЕЕН
З 2019 року 26 загальноосвітніх закладів освіти з 23 областей країни розпочали впровадження СЕЕН у освітній процес на рівні офіційного експерименту всеукраїнського рівня. В минулому навчальному році до цієї програми приєдналися і вчителі початкової школи нашого ліцею. Першим кроком було проходження ознайомчого онлайн-курсу на сайті Університету Еморі, після якого кожен отримав іменний сертифікат і необхідні матеріали українською мовою для того, щоб розпочати впровадження. За круглим столом вчителі-початківці розглянули шляхи упровадження соціально-емоційного та етичного навчання у КЗ «Близнюківський ліцей» для створення безпечного та комфортного середовища в учнівських колективах . Почали опановувати практики СЕЕН на уроках, заняттях Школи подовженого дня.
Курс СЕЕН сформує компетентності, які сприятимуть соціальній і міжособистісній взаємодії, розвитку й збереженню здоров’я і безпеки через розвиток Я-концепції, самоідентифікації, самоусвідомлення, осмисленого ставлення до життя, соціалізації як умови особистісного і суспільного розвитку.
За результатами цього курсу учнівство:
розумітиме значущість гуманістичних цінностей у житті;
розрізнятиме емоційні стани;
реагуватиме на чинники і діяльність, які становлять загрозу для життя, здоров’я, добробуту;
турбуватиметься про особисте здоров’я і безпеку;
керуватиметься моральними цінностями у своїй поведінці, прогнозуватиме можливі наслідки своїх дій, визначатиме альтернативи та прийматиме моральні рішення.
Ми пропонуємо програми курсу за вибором:
для 1-2, 3-4 класів на основі Державного стандарту початкової освіти (листи ІМЗО №21/10-2 від 02.01.2023 та №21/10-3 від 02.01.2023), що дасть можливість включати соціально-емоційне та етичне навчання до своїх освітніх програм та розвивати в учнівства м’які навички.
Шляхи упровадження соціально-емоційного та етичного навчання
у КЗ « Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області »
для створення безпечного та комфортного середовища в учнівських колективах
Тема: визначення тих умов, які сприяють формуванню і розвитку м’яких навичок школяра на уроках і позаурочний час.
Мета: навчити дитину бути щасливою й задоволеною своїм життям. Навчити того, що головне джерело щастя є в кожній людині. Навчити дітей жити в доброті без страху та тривоги. Поступове нарощування навичок системного мислення і при цьому не забувати про доброту й співпереживання усіх залучених сторін, у тому числі учнівства, яке ще й ставить і досягає власні цілі. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників. Вивчення та аналіз передового педагогічного досвіду та досвіду вчителів нашої школи по даній темі.
Об’єкт дослідження : сучасний освітній простір, спрямований на успішну соціалізацію особистості.
Учасники: вчителі та учні початкових класів, їхні батьки.
Завдання творчої групи: розвивати «м’які навички», які є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи. Адже накопичувати знання з предметів сьогодні недостатньо, щоб реалізувати свої вміння та стати успішним. Важливо також розуміти, що «м’які навички» є широким поняттям, яке передбачає вміння розв’язувати складні завдання, креативно і критично мислити, комунікувати і співпрацювати. Покращити академічну успішність, створити загальну позитивну атмосферу в школі та ставлення учнів до вчителів, навчання, одне до одного та до самих себе.
Очікувані результати роботи групи:
- зробити кожну дитину щасливою та успішною, щоб діти мали бажання йти до школи;
- підвищити професійну компетентність вчителів;
- покращити академічну успішність; - створити загальну позитивну атмосферу в школі; - створювати позитивне ставлення учнів до навчання, одне до одного та до самих себе;
- СЕЕН покликане допомагати ученицям і учням на особистісному рівні взаємодіяти одне з одним, із рідними; - впровадження педагогічного досвіду в роботу школи
- підходи та принципи програми СЕЕН сприяють покращенню емоційного здоров’я, поведінкової адаптації, соціально-психологічного клімату;
- підвищити рівень стресостійкості і благополуччя усієї шкільної спільноти.
СКЛАД ТВОРЧОЇ ГРУПИ
Учителі початкових класів: Ромащенко О.В., Огар І.П., Тищенко І.В., Ізюмська Т.В., Герасименко Л.Д., Куряченко М.В., Стоміна О.Ф., Гарькуша Т.О., Колосок В.В., Ключка Н.О
План заходів
№ |
Зміст заходів |
Виконавці |
Місце проведення |
Термін |
2021-2022 н.р. |
||||
1 |
Ознайомлення з програмою СЕЕН |
Адміністрація ліцею |
Міні-Едкемп |
вересень |
2 |
Проходження вступного онлайн-курс з СЕЕН від Університету Еморі «SEE 101» |
Адміністрація, вчителі початкової школи |
https://seelearning.emory.edu/courses-login-required |
Листопад-грудень |
3 |
Опрацьовування інформаційно-методичних матеріалів СЕЕН |
Учителі початкової школи |
Сайт університету Еморі у перекладі на українську мову |
Грудень - січень |
4 |
Часткове упровадження практик СЕЕН у навчальний процес освітнього закладу |
Учителі початкових класів та їх учні |
Класні колективи під час уроків, заняття школи подовженого дня |
Січень- травень |
5 |
Постійний моніторинг інформації щодо упровадження СЕЕН в інших закладах освіти |
Учителі початкових класів, адміністрація ліцею |
Офіційні сайти НУШ, ГО « ЕдКемп Україна» |
Постійно |
6 |
Обмін досвідом щодо упровадження практик СЕЕН |
Учителі початкових класів |
ліцей |
постійно |
2022-2023 н.р. |
||||
1 |
Навчання онлайн-майстерки «Знайомство з СЕЕН» |
Учителі початкових класів |
Освітня платформа EdWau |
Жовтень - грудень |
2 |
онлайн-курс з методик SEE Learning |
Учителі початкових класів |
https://nus.org.ua |
Січень- березень |
3 |
навчання на очних тренінгах за програмою «Занурення в СЕЕН» |
Два представника від закладу освіти |
ГО «ЕдКемп Україна» |
Березень - ківтень |
4 |
Вивчення інформаційно-методичних матеріалів СЕЕН: посібник для створення професійної спільноти; посібник для батьківства; посібник для роботи з батьківством; СЕЕН-путівник (освітня програма для навчання серця й розуму) Рання початкова школа, Початкова школа, Середня школа( конспекти уроків); каталог практик СЕЕН, аудіопрактики.
|
Учителі початкових класів.
Учителі середньої школи (за бажанням) |
Ліцей (друковані посібники, електронні версії) |
До кінця року |
5 |
Перегляд доступних відео про СЕЕН, а саме Фільм про СЕЕН |
Учителі початкових класів, учні, батьківські колективи |
Ютуб, офіційний сайт ГО «ЕдКемп Україна» |
Постійно |
6 |
Просвітницька робота з батьківськими колективами щодо упровадження СЕЕН у навчальний процес закладу |
Учителі початкових класів, батьківські колективи |
Ліцей, батьківські збори |
Травень |
7 |
Тренінги « Я практикую СЕЕН». Обмін досвідом |
Учителі початкових класів, соціальний педагог, шкільний психолог |
ліцей |
Травень |
2023-2024 н.р. |
||||
1 |
Опрацьовувати інформаційно-методичні матеріали СЕЕН |
Учителі початкових класів |
Друковані посібники, електронні версії |
Серпень - вересень |
2 |
Введення повноцінного уроку в розклад курсу за вибором |
Учителі початкових класів, учні. адміністрація |
Ліцей, урок |
Весь навчальний рік |
3 |
Моніторинг новинок щодо упроваждення СЕЕН |
Учителі початкових класів |
Офіційні сайти освітніх закладів офіційний сайт ГО «ЕдКемп Україна» |
Постійно |
4 |
Продовжувати ознайомлення учителів середньої школи, психолога та соціального педагога з таким навчанням та їх залучення до СЕЕН.
|
Учителі практики СЕЕН, сертифіковані тренери СЕЕН |
Ліцей , офіційні сайти закладів освіти, що практикують СЕЕН |
Постійно |
5 |
Просвітницька робота з батьківськими колективами.
|
Учителі практики СЕЕН, |
Офіційний сайт ліцею, батьківські збори |
Постійно |
2024/2025 навчальний рік |
||||
1 |
Введення уроку СЕЕН у середню ланку ліцею |
Учителі середньої та старшої школи |
|
|
Нормативна база
Наказ МОН України про початок впровадження СЕЕН
Лист ІМЗО про схвалення програм СЕЕН
Меморандум з Університетом Еморі
Матеріали для роботи
- 4 модельні навчальні програми (для 1–2, 3–4, 5–6 і 7-9 класів) схвалено МОН України як курс за вибором
- Підручники для початкової (ранньої і початкової школи) та базової школи (для старшої — у розробці)
- Орієнтаційний вступний онлайн-курс для освітян
- Професійна навчальна спільнота
- 3 посібники — для батьківства, учительства та професійної спільноти
- Рекомендації з формувального оцінювання
Форми, у яких програма СЕЕН впроваджується у школі:
- Часткове використання практик та уроків із повного курсу
- Інтеграція у навчальні предмети ( кожен урок може бути інтегрований до програми будь-якого предмету)
- Варіант позакласної роботи
- Години спілкування
- 5-хвилинні практичні вправи
- Повноцінні уроки з курсу за вибором.
Питання засідань творчої групи:
обмін інформацією, опрацювання теоретичного матеріалу, практикування тілесних практик та аудіопрактик, ознайомлення з досвідом, що висвітлює дану тему в мережі Інтернет - ГО «ЕдКемп Україна»; офіційний сайт НУШ; ознайомлення з досвідом роботи шкіл, які вже впроваджують СЕЕН; обмін власним досвідом.