A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Проектна діяльність закладу

                                   ЗАНУРЕННЯ В СЕЕН

           З 2019 року 26 загальноосвітніх закладів освіти з 23 областей країни розпочали впровадження СЕЕН у освітній процес на рівні офіційного експерименту всеукраїнського рівня.  В минулому навчальному році до цієї програми  приєдналися і вчителі початкової школи нашого ліцею. Першим кроком  було проходження ознайомчого онлайн-курсу на сайті Університету Еморі, після якого кожен отримав іменний сертифікат і необхідні матеріали українською мовою для того, щоб розпочати впровадження. За круглим столом вчителі-початківці розглянули шляхи упровадження соціально-емоційного та етичного навчання у КЗ «Близнюківський ліцей» для створення безпечного та комфортного середовища в учнівських колективах . Почали опановувати практики СЕЕН на уроках, заняттях Школи подовженого дня. 

         Курс СЕЕН сформує компетентності, які сприятимуть соціальній і міжособистісній взаємодії, розвитку й збереженню здоров’я і безпеки через розвиток Я-концепції, самоідентифікації, самоусвідомлення, осмисленого ставлення до життя, соціалізації як умови особистісного і суспільного розвитку.

За результатами цього курсу учнівство:

розумітиме значущість гуманістичних цінностей у житті;

розрізнятиме емоційні стани;

реагуватиме на чинники і діяльність, які становлять загрозу для життя, здоров’я, добробуту;

турбуватиметься про особисте здоров’я і безпеку;

керуватиметься моральними цінностями у своїй поведінці, прогнозуватиме можливі наслідки своїх дій, визначатиме альтернативи та прийматиме моральні рішення.

Ми пропонуємо програми курсу за вибором:

для 1-2, 3-4 класів на основі Державного стандарту початкової освіти (листи ІМЗО №21/10-2 від 02.01.2023 та №21/10-3 від 02.01.2023), що дасть можливість  включати соціально-емоційне та етичне навчання до своїх освітніх програм та розвивати в учнівства м’які навички.

Шляхи упровадження соціально-емоційного та етичного навчання

у КЗ  « Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області  »

для створення безпечного та комфортного середовища в учнівських колективах

Тема:  визначення  тих умов, які сприяють формуванню і розвитку м’яких навичок школяра на уроках і позаурочний час.

Мета:   навчити дитину бути щасливою й задоволеною своїм життям. Навчити того, що головне джерело щастя є в кожній людині. Навчити дітей  жити в доброті без страху та тривоги. Поступове нарощування навичок системного мислення і при цьому не забувати про доброту й співпереживання усіх залучених сторін, у тому числі учнівства, яке ще й ставить і досягає власні цілі.  Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.  Вивчення та аналіз передового педагогічного досвіду та досвіду вчителів нашої школи по даній темі.

 Об’єкт дослідження :  сучасний освітній простір, спрямований на успішну соціалізацію особистості.

Учасники: вчителі та учні початкових класів, їхні батьки.

Завдання творчої групи:  розвивати «м’які навички», які є невід’ємною складовою успішного навчання й обов’язковою компетентністю, якою має володіти випускник Нової української школи. Адже накопичувати знання з предметів сьогодні недостатньо, щоб реалізувати свої вміння та стати успішним. Важливо також розуміти, що «м’які навички» є широким поняттям, яке передбачає вміння розв’язувати складні завдання, креативно і критично мислити, комунікувати і співпрацювати. Покращити академічну успішність, створити загальну позитивну атмосферу в школі та ставлення учнів до вчителів, навчання, одне до одного та до самих себе.

Очікувані результати роботи групи:

-   зробити кожну дитину щасливою та успішною, щоб діти мали бажання йти до школи;
-   підвищити професійну компетентність вчителів;
-
   покращити академічну успішність;                                                                                                -   створити загальну позитивну атмосферу в школі;                                               -   створювати позитивне ставлення учнів до навчання, одне до одного та до самих себе;

-    СЕЕН покликане допомагати ученицям і учням на особистісному рівні взаємодіяти одне з одним, із рідними;                                                                     -    впровадження педагогічного досвіду в роботу школи

-    підходи та принципи програми СЕЕН сприяють покращенню емоційного       здоров’я, поведінкової адаптації, соціально-психологічного клімату;

-    підвищити рівень стресостійкості і благополуччя усієї шкільної спільноти.

СКЛАД ТВОРЧОЇ ГРУПИ

Учителі початкових класів:  Ромащенко О.В., Огар І.П., Тищенко І.В., Ізюмська Т.В., Герасименко Л.Д., Куряченко М.В., Стоміна О.Ф., Гарькуша Т.О., Колосок В.В.,  Ключка Н.О

План заходів

Зміст заходів

Виконавці

Місце проведення

Термін

2021-2022 н.р.

1

Ознайомлення з програмою СЕЕН

Адміністрація ліцею

Міні-Едкемп

вересень

2

Проходження вступного онлайн-курс з СЕЕН від Університету Еморі «SEE 101»

Адміністрація, вчителі початкової школи

https://seelearning.emory.edu/courses-login-required

Листопад-грудень

3

Опрацьовування інформаційно-методичних матеріалів СЕЕН

Учителі початкової школи

Сайт університету Еморі у перекладі на українську мову

Грудень - січень

4

Часткове упровадження практик СЕЕН у навчальний процес освітнього закладу

Учителі початкових класів та їх учні

Класні колективи під час уроків, заняття школи подовженого дня

Січень- травень

5

Постійний моніторинг інформації щодо упровадження СЕЕН в інших закладах освіти

Учителі початкових класів, адміністрація ліцею

Офіційні сайти НУШ, ГО                « ЕдКемп Україна»

Постійно

6

Обмін досвідом щодо упровадження практик СЕЕН

Учителі початкових класів

ліцей

постійно

2022-2023 н.р.

1

Навчання онлайн-майстерки «Знайомство з СЕЕН»

Учителі початкових класів

Освітня платформа EdWau

Жовтень - грудень

2

онлайн-курс з методик SEE Learning

Учителі початкових класів

 

https://nus.org.ua

Січень- березень

3

навчання на очних тренінгах за програмою «Занурення в СЕЕН»

Два представника від закладу освіти

ГО «ЕдКемп Україна»

Березень - ківтень

4

Вивчення інформаційно-методичних матеріалів СЕЕН:  посібник для створення професійної спільноти; посібник для батьківства; посібник для роботи з батьківством;  СЕЕН-путівник (освітня програма для навчання серця й розуму) Рання початкова школа, Початкова школа, Середня школа( конспекти уроків); каталог практик СЕЕН, аудіопрактики.

 

 

Учителі початкових класів.

 

Учителі середньої школи (за бажанням)

Ліцей (друковані посібники, електронні версії)

До кінця року

5

Перегляд доступних відео про СЕЕН, а саме Фільм про СЕЕН

Учителі початкових класів, учні, батьківські колективи

Ютуб, офіційний сайт ГО «ЕдКемп Україна»

Постійно

6

Просвітницька робота з батьківськими колективами щодо упровадження СЕЕН у навчальний процес закладу

Учителі початкових класів,  батьківські колективи

Ліцей, батьківські збори

Травень

7

Тренінги « Я практикую СЕЕН». Обмін досвідом

Учителі початкових класів, соціальний педагог, шкільний психолог

ліцей

Травень

2023-2024 н.р.

1

Опрацьовувати інформаційно-методичні матеріали СЕЕН

Учителі початкових класів

Друковані посібники, електронні версії

Серпень - вересень

2

Введення повноцінного уроку в розклад курсу за вибором

Учителі початкових класів, учні. адміністрація

Ліцей, урок

Весь навчальний рік

3

Моніторинг новинок щодо упроваждення СЕЕН

Учителі початкових класів

Офіційні сайти освітніх закладів

офіційний сайт ГО «ЕдКемп Україна»

Постійно

4

Продовжувати ознайомлення учителів середньої школи, психолога та соціального педагога з таким навчанням та їх залучення до СЕЕН.

 

Учителі практики СЕЕН, сертифіковані тренери СЕЕН

Ліцей , офіційні сайти закладів освіти, що практикують СЕЕН

Постійно

5

Просвітницька робота з батьківськими колективами.

 

Учителі практики СЕЕН,

Офіційний сайт ліцею, батьківські збори

Постійно

2024/2025 навчальний рік

1

Введення уроку СЕЕН у середню ланку ліцею

Учителі середньої та старшої школи

 

 

 

Нормативна база

Наказ МОН України про початок впровадження СЕЕН

Лист ІМЗО про схвалення програм СЕЕН

Меморандум з Університетом Еморі

Матеріали для роботи

  • 4 модельні навчальні програми (для 1–2, 3–4, 5–6 і 7-9 класів) схвалено МОН України як курс за вибором
  • Підручники для початкової (ранньої і початкової школи) та базової школи (для старшої — у розробці)
  • Орієнтаційний вступний онлайн-курс для освітян
  • Професійна навчальна спільнота
  • 3 посібники — для батьківства, учительства та професійної спільноти
  • Рекомендації з формувального оцінювання

Форми, у яких програма СЕЕН  впроваджується у школі:

  • Часткове використання практик та уроків із повного курсу
  • Інтеграція у навчальні предмети ( кожен урок може бути  інтегрований до програми будь-якого предмету)
  • Варіант позакласної роботи
  •  Години спілкування
  • 5-хвилинні практичні вправи
  • Повноцінні уроки з курсу за вибором.

 Питання засідань творчої групи:

обмін інформацією, опрацювання теоретичного матеріалу, практикування тілесних практик та аудіопрактик, ознайомлення з досвідом, що висвітлює дану тему в мережі Інтернет - ГО «ЕдКемп Україна»;  офіційний сайт НУШ; ознайомлення з досвідом роботи шкіл, які вже впроваджують СЕЕН; обмін власним досвідом.
           

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора